نور پردازی کافه

نور پردازی کافه

تیم تاج نیوسان : نورپردازی در هر مجموعه‌ای شامل اصول و قواعد خاصی است که باید رعایت شود. این قواعد به پارامترهای خاصی بستگی دارند از جمله باز یا بسته بودن فضا، استفاده‌ای که قرار است از آن فضا شود و موارد دیگر. در نورپردازی کافه ها  و فضاهای کار اشتراکی باید به قواعد فضاهای بسته و باز پایبند باشید. از دیگر نکاتی که باید برای این نوع نورپردازی به آن توجه کرد مدت زمان و محدوده استفاده از این فضا است. بنابراین طراح باید با در نظر گرفتن نور ورودی و خروجی در ساعات پرکار مجموعه به نورپردازی محیط کار بپردازد.

نورپردازی کافه رستوران با لامپ ادیسونی

لامپ های ادیسونی در رنگ های متنوع وجود دارند و با طراحی و دکوراسیون خاص آن ها می توان فضایی رویایی و شیک در کافه ها خلق کرد. می توانید رنگ لامپ ها را با رنگ کف پوش یا دیواره های کافه ست کنید. لامپ ادیسونی برق بسیاری کمی مصرف می کند و دارای طول عمر طولانی است. اگر بخواهید فضای کافه و رستوران را با استفاده ها از ایده های نورپردازی کافه رستوران با لامپ ایدسونی 2021 طراحی و تزئین نمایی می توانید از ایده های این مقاله استفاده کنید:

نور پردازی کافه با لامپ ادیسونی

نورپردازی کافه با لامپ ادیسونی

لامپ های ادیسونی را می توان با سایر لامپ و لوسترها به کار برد. برای زیبایی و نورپردازی مضاعف کافه ها بهتر است لامپ و لوسترهایی که در ترکیب با لامپ های ادیسونی به کار می بندید،ظاهر و ساختاری مشابه با لامپ های ادیسونی داشته باشند. آویزها انواع و اندازه های مختلفی دارند و می توانید با انتخاب شکل هندسی آن ها ایده جدید خلق و مشتریان بیشتری جذب کنید. برخی از لامپ های ادیسونی زنجیره ای هستند و به شما  این امکان را می دهند که توسط آن ها تصویر انتزاعی زیبایی ایجاد کنید.علاوه برآن می توانید لامپ های ادیسونی را به صورت تک انتخاب کنید و با تزئینات مختلف لوستری به کار ببرید.

نورپردازی سقف کافه

نور پردازی سقف کافه می تواند با کمک لامپ های ادیسونی انجام گیرد. با توجه به اینکه لامپ های ادیسونی دارای انواع مختلفی است می توانید از لامپ های کوچک و ریسه های ادیسونی استفاده کنید. معمولا سقف کافه ها از جنس چوب است و نورپردازی آن با کمک ریسه های لامپ ادیسونی فوق العاده خواهد شد. در این قسمت چند نمونه از ایده های مناسب نورپردازی سقف کافه را به نمایش می گذاریم:

این کار نه تنها باعث می شود احساس امنیت کنید بلکه جذابیت بیشتری به محیط می بخشد.

روشنایی کافی شاپ

ایده های بسیار جذابی برای روشنایی کافی شاپ وجود دارد که از آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نورپردازی روی دیوار ها: در این روش نورپردازی با استفاده از لامپ های ادیسونی کوچک روی دیوار ها روشنایی خاص ایجاد می شود. این روشنایی ها به صورت زرد، آبی و مهتابی و عسلی امکان پذیر است و می تواند فضایی خاطره انگیز و شیک را ایجاد کند. برای اینکه بتوانید احساسات مثبت را بدست آورید و از آنچه می بینید لذت ببرید ، ارزش دارد که تحولی زیبا در دکوراسیون کافی شاپ ایجاد کنید.

روش های دیگری برای تزئین دیوار  وجود دارد و می توان به قرار دادن لامپ ادیسونی و ریسه ای از آن روی دیوار  اشاره نمود :

نورپردازی های سقفی نیز از جمله نورپردازی هایی هستند که می تواند باعث زیبایی دوچندان فضا بشود.

  • ایده های جدید نورپردازی 2021 برای داخل محیط دارای تنوع بسیاری است و از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

با استفاده ازچوب بامبو و جعبه های فلزی خاص محیط را تزئین کنید و لامپ ادیسونی را داخل آن قرار بدهید.

با استفاده از چتر و حلقه های پلاستیکی یا چوب بامبو می توانید دکوراسیون بسیاری زیبایی توسط لانپ ادیسونی ایجاد کنید.

نورپردازی تزیینی با لامپ ادیسونی

یکی از زیباترین دکوراسیون هایی که مورد پسند افراد با هر سلیقه ای است دکوراسیون نوستالوژی است. ایده زیر به شما کمک می کند نورپردازی تزئینی نوستالوژی با لامپ ادیسونی ایجاد کنید و فضای گرم و صمیمی را به وجود آورید.

اهمیت استفاده از رنگ های مناسب و نورپردازی

از آنجا که رنگ های متنوع می توانند از طرق مختلف بر مهمانان شما تأثیر بگذارند ، آنها ابزار قدرتمندی برای شکل دادن به رفتار مشتریان شما در رستوران هستند. همچنین به این معنی است که شما نمی توانید به دلخواه فقط رنگ ها را برای دیوارها و تزیینات خود انتخاب کنید و هنگام انتخاب طرح رنگ رستوران خود باید از فکر استفاده کنید. در اینجا خلاصه ای از چگونگی تأثیر رنگ های رایج بر مشتریان و انواع موسسات ممکن است از آنها استفاده شود:

تاثیر : رنگ قرمز ضربان قلب مهمانان شما را افزایش می دهد و می تواند آنها را گرسنه کند. همچنین می تواند باعث شود که مهمانان شما سریع غذا بخورند و آنجا را ترک کنند ، که برای افزایش میزان گردش میز مفید است .

مجموعه هایی که باید از این رنگ استفاده کنند:

رستوران های فست فود

رستوران های معمولی سریع

مجموعه هایی که خواهان گردش مالی بالای میز هستند

تأثیر: نارنجی باعث می شود افراد احساس خوشبختی و نشاط کنند. همچنین برای مجموعه هایی که دسر یا غذای ناسالم سرو می کنند بسیار عالی است زیرا باعث رضایت مردم می شود و کمتر احساس گناه می کنند که غذای کم غذا می خورند.

مجموعه هایی که باید از رنگ نارنجی استفاده کنند:

رستوران های فست فود

بستنی فروشی ها

کافی شاپ

اثر: برخی از سایه های زرد روشن تأثیر مشابه نارنجی دارند و باعث خوشحالی و رضایت مردم می شوند. به طور کلی ، رنگ زرد بسیار پر جنب و جوش و هیجان انگیز است ، بنابراین برای محیط های آرام انتخاب ایده آل نیست.

مجموعه هایی که باید از رنگ زرد استفاده کنند:

رستوران های معمولی سریع

غذاخوری های قومی

بیسترو

کافه ها

اثر: رنگهای خاکی مانند سبز بسیار آرامش بخش و آرامبخش هستند. رنگ سبز به طور معمول در طبیعت یافت می شود ، و این انتخاب عالی برای مجموعه هایی است که غذاهای سالم و طبیعی سرو می کنند.

مجموعه هایی که باید از رنگ سبز استفاده کنند:

 

فروشگاه های مواد غذایی سالم

میله های سالاد

رستوران های گیاهی و رژیمی

جلوه: قهوه ای رنگی خاکی است که به مهمانان کمک می کند تا احساس آرامش و راحتی کنند. همچنین می تواند حس حمایت و ثبات را به مشتریان القا کند و حتی می تواند مهمانان را راضی کند تا به عنوان مشتری تکراری بازگردند.

مجموعه هایی که باید از رنگ قهوه ای در دکوراسیون خود استفاده کنند:

قهوه خانه ها

رستوران های معاصر

اثر: آبی رنگی است که اکثر رستوران ها باید از آن اجتناب کنند. این ماده معمولاً در مواد غذایی یافت نمی شود و باعث از بین رفتن اشتهای مشتریان می شود. علاوه بر این ، اگر دیوارهای آبی روشن داشته باشید ، سایه آبی می تواند به غذای شما بازتاب یابد و باعث شود که کمتر اشتها آور باشد. رنگ آبی اشتهای مشتری را کاهش می دهد اما باعث تشنگی آنها می شود.

مجموعه هایی که باید از رنگ آبی برای طراحی داخلی خود استفاده کنند:

قهوه خانه ها

میله ها

کافه ها

کلوپ های شبانه

رستوران های کنار دریا

تاثیر: این رنگ به فضای شما احساس آرامش و آرامش می بخشد. رنگ سفید همچنین می تواند فضای غذاخوری شما را تمیز نشان دهد و باعث می شود فضای کوچکی بزرگتر به نظر برسد. اما بیش از حد سفید می تواند فضای غذاخوری شما را عقیم نشان دهد.

مجموعه هایی که باید رنگ سبز را در دکوراسیون خود بگنجانند:

رستوران ها و بیستروهای کوچک

غذاخوری های مجلل

سالن های ضیافت

اماکن عروسی

شما می توانید از رنگ مشکی به صورت استراتژیک استفاده کنید تا سایر رنگ های موجود در رستوران خود را پاپ کرده و سرزنده تر به نظر برسد ، اما زیاد بودن رنگ سیاه باعث می شود فضای شما تنگ و تاریک به نظر برسد.

اصول نورپردازی کافه 2021

اصول نورپردازی کافه به صورتی است که کاربر بتواند محیطی همراه با آرامش و زیبایی را تجربه کند. در این قسمت 5 ایده مناسب نورپردازی کافه در سال 2021 را بیان می کنیم:

برای ایجاد فضای کوچکتر از فضای موجود معمولاً از یک طرح رنگی روشن استفاده می شود. علاوه بر این ، رنگ های روشن فضای آرام  را ایجاد می کنند ، که آنها را به گزینه ای عالی برای رستوران های لوکس و دکوراسیون تبدیل می کند. اما ، به دلیل طبیعت آرام و راحت این طرح رنگی ، برای رستوران هایی که درصد گردش مالی بالایی دارند ، ایده آل نیست.

یک طرح رنگ تیره برای ایجاد تنظیمات صمیمی و عاشقانه عالی است ، که برای برخی از کافه ها ، رستوران های مرسوم ، مد روز و دکوراسیون های عاشقانه عالی است. اما ، اگر بیش از حد از رنگ های تیره یا سایه های بسیار تیره استفاده می کنید ، می تواند فضای شما را تنگ و کلاستروفوبیک کند.

رنگ های گرم بسیار مهیج و درخشان هستند و تحریک بصری زیادی برای مهمانان شما ایجاد می کنند. اما ، از آنجا که این رنگ ها بسیار روشن هستند ، پس از مدت زمان طولانی می توانند تحریک کننده باشند. این به افزایش میزان گردش مالی شما کمک می کند ، و این باعث می شود که طرح های رنگی گرم برای موسسات با حجم بالا مانند غذاخوری های سریع علت ، بوفه ها یا رستوران های فست فود ایده آل باشد. اما ، از آنجا که طرح های رنگی گرم ممکن است طاقت فرسا باشند ، شما نمی خواهید در این کار زیاده روی کنید.

این طرح رنگ قرار است منعکس کننده رنگهایی باشد که معمولاً در طبیعت یافت می شوند و دارای بسیاری از قهوه ای ها و سبزها و همچنین برخی از رنگ های خنثی است. طرح رنگی خاکی برای محیط های آرام و پذیرا مانند کافه ها ایده آل است. این رنگ آمیزی اخیراً محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است ، بنابراین می توانید آن را در بسیاری از رستوران های مرسوم ، مد روز نیز پیدا کنید. علاوه بر این ، طرح های رنگی که به طور برجسته از رنگ های سبز و قهوه ای استفاده می کنند ، گزینه های عالی برای مجموعه هایی هستند که روی غذاهای سالم تمرکز دارند.

طرح رنگی پاستل بسیار سبک و نرم است و بیشتر اوقات در محیط هایی مانند بیسترو ، کافه ها و غذاخوری های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. اما ، از آنجا که این رنگ ها بسیار سبک هستند ، لحنی تقریباً خنثی دارند و می توانند متناسب با اکثر انواع دکوراسیون باشند. این رنگ آمیزی در دهه 1980 بسیار رایج بود و در رستوران ها و بیستروهای مرسوم ، مد روز در شهرهای بزرگ ایالات متحده دوباره محبوب می شود

ترکیب رنگ و نور لامپ ادیسونی

یکی از مهم ترین مواردی که در استفاده از لامپ ادیسونی (edison lamp) اهمیت دارد ایده های ترکیب رنگ و نور لامپ ادیسونی است. این کار می تواند جذابیت محیط کافه و رستوران را افزایش بدهد. یکی از ایده های خلاقانه ایجاد آبشار نور در محیط داخلی و فضای سبز کافه است. لامپ ادیسونی کوچک می توانند به صورت آبشاری از نور به زمین ریخته شوند و شب هنگام زیبایی خاصی را در فضای سبز ایجاد کنند. ترکیب رنگ چمن های سبز رنگ به همراه سقفی شیروانی در آلاچیق نمایی هیجان انگیز و زیبا را ایجاد می کند.

یکی دیگر از ایده های ترکیب رنگ و نور برای ایجاد فضایی زیبا استفاده از لامپ ادیسونی رنگی است. ترکیب رنگی های زیر می تواند به شما در طراحی کمک بسیاری کند:

دکوراسیون بنفش به همراه لامپ ادیسونی مهتابی

دکوراسیون چوبی به همراه لامپ ادیسونی زرد

دکوراسیون سنتی به همراه لامپ ادیسونی سفید

دکوراسیون مدرن به همراه ریسه لامپ ادیسونی قلب شکل یا ماه و ستاره

استفاده از لامپ ادیسونی

شما درخشش لطیف آن ها را در میحط رستوران و کافی شاپ مشاهده می کنید. استفاده از لامپ ادیسونی در محیط های کافه و رستوران به قدری جذاب و زیبا است که می تواند در خاطر هر مخاطبی بنشیند.به نظر می رسد سادگی و صداقت آن لامپ های رشته ای کربنی قدیمی چیزی است که افراد با همه سنین مخاطب آن هستند. با توجه به اینکه در طراحی لامپ پیشرفت های چشمگیری وجود داشته است، هیچ یک از لامپ های مدرن نمی توانند این زیبایی را خلف کنند. محبوبیت لامپ ادیسونی و تزئیناتی که با استفاده از آن به وجود می آید به قدری دلچسب و محبوب است که هیچ لامپ مدرنی نمی تواند جایگزین آن شود.

فروشگاه اینترنتی آقای برق عرضه کننده انواع روشنایی  با کیفیت و قیمت مناسب می باشد . برای خرید از محصولات با ما تماس حاصل فرمایید .

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*