لامپ هالوژن رنگی

لامپ هالوژن رنگی

از زمانی که برق اختراع شد بشر راه‌های مختلفی را برای تولید لامپ‌هایی با مصرف انرژی کم و نور بیشتر امتحان کرده است. در سال 1955 لامپ‌هایی با نام لامپ هالوژن تولید شدند. برخلاف لامپ ادیسونی‌، این لامپ ها از مصرف انرژی کم‌تری بهره می‌گیرند. با گذشت زمان این لامپ‌ها با پیشرفت و تغییراتی به تکامل رسیدند و در مدل‌های بهینه‌تری راهی بازار شدند.

ساختار این نوع از لامپ‌ها را یک رشته تنگستن تشکیل می‌دهد که داخل محفظه‌ای پرشده با گاز بی‌اثر و مقدار کمی از عناصر هالوژن همچون ید و برم قرار گرفته است. با وارد شدن انرژی الکتریکی، گازهای هالوژنی باعث داغ شدن سیم تنگستن و ساطع شدن نور می‌شوند. لامپ‌های هالوژنی در انواع مختلف در خط تولید قرار گرفتند تا بتوانند در مکان‌های مختلف کاربردهای متفاوتی داشته باشند. در این بخش می‌خواهیم در رابطه با لامپ هالوژن رنگی و کاربردهای آن بیشتر صحبت کنیم.

لامپ هالوژن رنگی

معرفی لامپ هالوژن رنگی

تولید لامپ‌های رنگی از نوع هالوژنی بسته به مدلی که دارد در رنگ‌های متفاوتی همچون آبی، سبز، قرمز، امبر و… انجام می‌شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. البته استفاده از این مدل لامپ‌ها هیچگونه محدودیتی ندارد و در هر مکانی می توان از آن‌ها استفاده نمود. به کار بردن لامپ هالوژن رنگی در دکوراسیون داخلی ا امکان افزودن رنگ‌های مختلف، در خاص و متنوع شدن دکوراسیون اثرگذار است.

در زمان اتصال جریان برق، گاز هالوژن باعث گرم و سپس تبخیر شدن تنگستن می‌شود و نور تولید می‌شود. پس از مدتی تنگستن تبخیر شده دوباره روی رشته‌اش ته نشین می‌شود. بدین ترتیب اینگونه لامپ‌ها از طول عمر بالاتری بهره‌مند می‌شوند. این لامپ‌ها مزایا و کاربردهایی دارند که در ادامه به آن می پردازیم:

کیفیت نور و رنگ لامپ

لامپ هالوژن رنگی پرتوهای نور را به صورت یکنواخت و متوازن در محیط پراکنده می‌سازد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای به کارگیری در محیط‌های مختلف محسوب می‌شود.

مقرون به صرفه

این لامپ‌ها به دلیل اینکه از میزان انرژی برق کمی استفاده می‌کنند و همچنین قیمت مناسبی دارند، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه به شمار می‌آیند.

ابعاد مناسب

اندازه این لامپ‌ها معمولا کوچک و فشرده است که باعث راحتی در استفاده و اشغال شدن کمترین حجم از فضا می‌شود.

امکان تنظیم شدت و زاویه نور

لامپ‌های رنگی هالوژنی این امکان را به ما می‌دهند که بدون خاموش یا روشن کردن لامپ‌ها شدت نور تابشی لامپ را کم و زیاد کنیم. به علاوه تغییر زاویه تابشی نور نیز در این لامپ‌ها امکان پذیر است.

کاربردهای لامپ هالوژن رنگی

استفاده از لامپ هالوژن رنگی در دکوراسیون خانه، ساختمان‌های اداری و تجاری طرفداران زیادی دارد. بسیاری از ما این لامپ‌های رنگی را در تالارها، کافه‌ها، طلا و جواهرات فروشی‌ها و حتی چراغ های خوردو و بسیاری از جاهای دیگر مشاهده کرده‌ایم. همچنین استفاده از آن ها در دکوراسیون منزل مانند کناف‌کاری پشت تلویزیون، انواع سقف‌های کاذب، نورپردازی کابینت و اپن آشپزخانه نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به علاوه در فروشگاه‌های مختلف به دلیل تاباندن نور متمرکز توسط این لامپ‌ها محصولات بیشتر و بهتر در معرض دید قرار می‌گیرند. همچنین به دلیل کوچک بودن اندازه کوارتز، می‌توان این لامپ‌ها را در پروژکتورهای قابل حمل مورد استفاده قرار داد.

کاربردهای لامپ هالوژن رنگی

قیمت لامپ هالوژن رنگی

قیمت یکی از عوامل مهمی است که در هنگام خرید مورد بررسی قرار می‌گیرد. لامپ‌های رنگی هالوژنی موجود در بازار به دلیل تفاوت در برخی فاکتورها از قیمت های مخلفی نیز برخوردارند. این فاکتورهای اثرگذار بر قیمت لامپ هالوژن رنگی را در ادامه معرفی می‌کنیم.

شدت نور

شدت نور در هر واحد از مساحت را شار نوری می نامند که بیشتر بودن آن بر بالا رفتن قیمت تاثیرگذار است. مقدار مورد نیاز شدت نور در مکان های مختلف فرق دارد. به همین دلیل با توجه به نیازتان می توانید این لامپ ها را با شدتی بین 500 تا 1000 لومن تهیه نمایید.

توان لامپ

هر چه توان لامپ هالوژن رنگی بیشتر باشد، علاوه بر مصرف بیشتر برق قیمت بالاتری نیز دارد. در واقع از گذشته‌های دور، معمولا واحدی که برای تشخیص شدت نور و قدرت یک لامپ به‌کار می‌رفته، همین توان لامپ بوده و هم‌اکنون نیز توان مصرفی لامپ به‌طور واضح بر روی جعبه‌ی آن درج می‌شود. با این حال، امروزه و با بهبود راندمان لامپ‌ها، عمده‌ی برق مصرفی لامپ‌ها صرف تولید روشنایی می‌شود.

قاب لامپ

قاب‌های مختلفی برای این نوع لامپ‌ها وجود دارند که از لحاظ جنس، سایز و رنگ با هم متفاوتند. بنابراین هر مدل از قاب خصوصیات و قیمت مخصوص به خود را دارد. برای مثال قاب آلومینیومی به دلیل مقاومت بیشتر در برابر دما، رطوبت و تغییر رنگ عمر بیشتری دارند و مسلما قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

دمای رنگ

دمای رنگ در این مدل لامپ‌ها مربوط به رنگ نور آن‌ها است. در واقع این عدد میزان سرد یا گرم بودن رنگ لامپ را مشخص می‌کند. در لامپ‌های رنگی هالوژنی این عدد بین 4500 تا 6500 متغیر است و هر چه عدد پایین‌تر باشد رنگ لامپ بیشتر به گرمی می‌گراید.
وبسایت رسمی آقای برق ارائه دهنده انواع لامپ ادیسونی، لامپ حبابی و لامپ هالوژن رنگی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف است. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

 

خرید لامپ هالوزن رنگی

برای خرید لامپ هالوژن (Halogen lamps)  می توانید به فروشگاه اقای برق مراجعه کنید و انواع لامپ ها با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را انتخاب کنید. با توجه به اینکه لامپ های هالوژن انواع مختلفی دارند و برای مصارفی چون تزئینات و دکوراسیون، ایجاد روشنایی و نورپردازی استفاده می شود .

با توجه به نوع دکوراسیون می توانید یکی از انواع لامپ های هالوژنی را انتخاب کنید. لامپ های هالوژنی در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارند و برای انواع موقعیت ها استفاده می شود.

این لامپ ها دارای زاویه تابش مختلف هستند و برخی ۴۵ درجه و برخی ۳۵ و برخی ۹۰ می باشند. از این لامپ ها می توان به صورت تو کار و روکار استفاده نمود. لامپ هالوژن رنگی با اینکه تنوع فراوانی دارند اما هر یک دارای قابلیت های مختلف هستند و برای مصارف خاص استفاده می شود. از جمله نکاتی که حین خرید باید به آن توجه نمود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت ساخت
  • نحوه نصب و استفاده
  • نوع رنگ
  • عملکرد مناسب در هوای سرد و گرم
  • میزان مقاومت در زمان قطع و وصل مکرر
  • حساسب مناسب در برابر تغییر ولتاژ
  • نوع پایه

 برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما تماس بگیرید.

لامپ هالوژن دور رنگی

لامپ هالوژن دور رنگی

لامپ هالوژن دور رنگی دارای پایه سیمی است. این لامپ ها از درخشش زیبایی برخوردارند و می توانند به صورت رو کار و تور کار استفاده شوند. فرکانس عملکردشان به ۵۰ تا ۶۰ هرتز می رسد. و توان ۶ وات دارند.

طول عمر اکثر لامپ هالوژن دور رنگی به ۳۰۰۰۰ ساعت می رسد و دارای رنگ های مهتابی، آبی و آفتابی است. نصب این لامپ ها ساده و سریع می باشد. کیفیت نورشان فوق العاده عالی است و وزن کمتر از ۲۰۰ گرم دارند. از آن ها برای دکوراسیون و نورپردازی در محیط های باز و بسته استفاده می شود.

برای خرید آنلاین لامپ هالوژن دور رنگی می توانید از طریق فروشگاه اقای برق اقدام کنید. سایز هالوژن دور رنگی از ۶ تا ۹ سانتی متر است و رویه چراغ ۱۱ سانتی متر می باشد.  پنل این لامپ ها سه حالته است و در حالت اول رنگ نور آفتابی و در حالت بعدی رنگ سفید که داخل چراغ است روشن می شود و در حاست سوم هر دو نور روشن می شود. این لامپ ها از زیبایی خاصی بهره مند هستند. امکان تنظیم نور این چراغ ها وجود دارد. قیمت این چراغ ها نسبت به سایر چراغ ها ارزان تر است.

جهت تهیه و خرید و کسب مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

 

لامپ هالوژن سقفی رنگی

لامپ هالوژن سقفی رنگی از طرح ها و رنگ های مختلف تشکیل شده است. این لامپ ها دارای تنوع فراوانی هستند و به صورت مربعی و گرد تهیه شده اند. نصب آن ها به صورت تو کار است. جنس بدنه آن ها از برنج، استیل و آلومینیوم است.

به رنگ هایی چون طلایی، برنزی، طلایی سبز و صدفی طلایی و مشکی و طلایی و نقره ای و غیره وجود دارند. مناسب نور پردازی روی دیوار و پرده هستند. قابلیت تنظیم و چرخش زاویه را دارد. اکثر قاب های مربعی به عرض ۱۳ سانتی متر هستند و سایز برش به ۹٫۵ می رسد. وزن آن ها به ۶۰۰ گرم می رسد و امکان ست کردن با دیوار کوب را دارند.

مدل های گرد آن نیز دارای سایز های ۶ و ۸ سانتی متر هستند و وزنشان به ۴۰۰ گرم می رسد. این مدل ها نیز مانند مدل های مربعی دارای رنگ های مختلف هستند و برای استفاده به صورت تو کار مناسب می باشند. برخی از این مدل ها دارای خاصیت ضد زنگ هستند و کیفیتشان بسیار بالا است. به صورت رنگ ثابت ارائه می شوند و دارای زیبایی های فوق العاده ای هستند.

لامپ هالوژن سقفی رنگی برای روشنایی عمومی منازل مسکونی و محیط های اداری و تجاری، هتل و رستوران و موزه ها و فروشگاه ها قابل استفاده است.

از این لامپ ها می توان در محیط های خشک و سرد و مرطوب استفاده نمود. بهتر است این لامپ ها در مجاورت اشیا قابل اشتعال مانند پارچه و کاغذ قرار نگیرند. از کیفیت نور بالایی برخوردارند و می توانند عملکردی تا ۶۰  هرتز داشته باشند. رنگ بندی های مختلف این لامپ ها باعث افزایش اتنوع و نورپردازی می شود.

فروشگاه اینترنتی  آقای برق عرضه کننده انواع لامپ هالوژن رنگی و دیگر محصولات با کیفیت و قیمت مناسب می باشد . برای خرید از محصولات با ما تماس حاصل فرمایید.

بروزرسانی در تاریخ 1401/10/04

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*