نورپردازی با لامپ لامپ ادیسونی

نورپردازی با لامپ لامپ ادیسونی

نکات مربوط به طراحی روشنایی

نورپردازی با لامپ لامپ ادیسونی  : اگر شما عاشق ظاهر رشته های قدیمی هستید ، باید بدانید که لامپ ادیسونی LED  می تواند طراحی روشنایی فوق العاده ای ایجاد نماید. این لامپ های الهام گرفته از همان ساختار اولیه لامپ هستند و هنوز هم دارای ظاهری زیبا به سبک قدیمی هستند. این لامپ ها دارای مصرف برق کمتر هستند. ما دراین مقاله نکات مربوط به طراحی روشنایی را شرح می دهیم.

شیوه های اصلی طراحی روشنایی و نورپردازی با لامپ ادیسونی

از آنجا که برای روشن شدن فضا به لامپ های ادیسون کافی نیستند برای طراحی روشنایی و نورپردازی بهتر است طرح ها و ایده هایی را مطرح کنید که این لامپ در پایین ترین قسمت یا در قسمت میانی محیط قرار بگیرد.

قبل از اینکه تزئین با این نوع لامپ را امتحان کنید ، مهم است که بدانید چگونه از ویژگی های رشته درخشان برای روشنایی محیط  استفاده کنید. پنهان کردن چراغ ها در پشت آباژور ایده مناسبی نیست زیرا فیلامنت درخششی دلپذیر و شکننده ایجاد می کند که نمایش زیبایی را می طلبد. اگر می خواهید آویزهای خود را از سقف آویزان کنید ، به جای آن از آویزهای صنعتی مانند این آویز استفاده کنید .

برای ایجاد جلوه ای به سبک یکپارچه با محیط باید سعی کنید لامپ های ادیسون را کم نور نگه دارید زیرا این امر منجر به  ایجاد نور گرمتری می شود و فضای دلچسبی را ایجاد می کند.

نورپردازی مدرن با لامپ ادیسونی

نورپردازی مدرن با استفاده از لامپ ادیسونی به شیوه های مختلف قابل پیاده سازی است. از مشهور ترین مدل آن می توان به قرار گرفتن لامپ ادیسونی داخل مستطیل ها و مثلث های مدرن اشاره نمود.

نورپردازی با کمک لامپ ادیسونی می تواند جایگزین لوستر باشد. در سال های اخیر روشنایی و نورپردازی با استفاده از چراغ های ال ای دی محبوبیت بسیاری کسب کرده است و مورد پسند عموم مردم است. در جشن ها و مناسب های خاص استفاده می شود.

در این شیوه به صورت رو کار و توکار قابل استفاده است. چنانچه بخواهید نورپردازی خاص با استفاده از لامپ های ادیسونی انجام دهید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

نورپردازی تاکیدی

از طریق نورپردازی تاکیدی ،قادر به جلب توجه به چیزهایی هستید که می خواهید مردم در خانه شما متوجه آن شوند. نورپردازی می تواند درام بصری را مانند هیچ چیز دیگری تقویت کند.

این نوع نورپردازی برای محیط های بزرگ مناسب است و جلوه ای خاص را ایجاد می کند. معمولا یک نقطه خاص از خانه با لامپ ادیسونی یا لامپ های رشته ای روشن می شود و نورپردازی زیبایی را ایجاد می کند.

در سال 2021 نورپردازی تاکیدی مورد استقبال بیشتر قرار می گیرد. این روش باعث ایجاد جذابیت های بسیاری در محیط اطراف می شود. چند مثال ساده و جذاب از این مدل نورپردازی می توان به نمای خارجی ساختمان ها و نورپردازی درختان در دل طبیعت اشاره نمود.

نو آوری های خلاقانه در امر نورپردازی تاکیدی امری خاص است و طراحان نور از انواع این سبک نورپردازی استفاده می کنند.

نورپردازی موضعی

نورپردازی موضعی برای روشن کردن فضاهایی استفاده می شود که استفاده عمومی تری دارند مثلا برای میز نهار خوری یا میز مطالعه استفاده شود.  نورپردازی موضعی برای روشن نمودن فضایی خاص مناسب است و جلوه ای زیبا را ایجاد می کند. بخشی از نورپردازی محیط با این شیوه انجام می شود و کاملا قابل اطمینان است. چند ایده نور پردازی موضعی به شرح زیر است:

ایده ای که در پشت طراحی نور لایه ای وجود دارد این است که انواع مختلفی از سطح نور را در محیط خود داشته باشید در این نور پردازی هر لایه روشنایی در یک دیمر متفاوت قرار دارد تا به راحتی قابل تنظیم باشد.

نور تزئینی باید متناسب با اندازه اتاق در نظر گرفته شود هرچه فضا بزرگتر باشد ، لوسترهای آویز و سایر وسایل چشم نواز اهمیت بیشتری دارند دو نکته مهم در این نورپردازی  میزان فضای در دسترس و همچنین پس زمینه تیره است.‌ آویز لامپ ادیسونی در پس زمینه چوبی یا رنگ های تیره نمایی فوق العاده ایجاد می کند.

نورپردازی عمومی

بسیاری از افراد هنگام استفاده در فضای داخلی از زیبایی لامپ های ادیسون خوششان می آید ، اما شما می توانید با موفقیت به پتانسیل جوی آنها حتی در هنگام میزبانی یک رویداد در فضای باز اعتماد کنید. آراستن فضای بیرون به سبک استیمپانک بیشتر قطعاً به لذت کلی مهمانان شما می افزاید.

اگر می خواهید در یک مهمانی یا عروسی یا کافی شاپ جلوه ای واقعا خیره کننده ایجاد کنید ، می توانید پس زمینه جسورانه ای متشکل از لامپ های روشن ادیسون ایجاد کنید. 

این وسایل روشنایی جالب را در بالکن ، عرشه یا نزدیک ورودی اضافه کنید و مهمانان خود را هیجان زده نمایید.

چنانچه برای نورپردازی عمومی دچار مشکل شدید و نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما تماس بگیرید

نورپردازی فضای کوچک

با کمک لامپ های ادیسونی (edison lamp) می توانید فضاهای کوچک را به گونه ای طراحی نمایید که علاوه بر روشنایی دکوراسیون بی نظیری داشته باشد. با استفاده از لامپ های ادیسونی می توان محیط آرامش بخشی را ایجاد نمود. معمولا در فضاهای کوچک لامپ ها به صورت دیواری و یا به صورت رومیزی و یا به صورت سقفی استفاده می شود.

فروشگاه اینترنتی آقای برق عرضه کننده انواع روشنایی  با کیفیت و قیمت مناسب می باشد . برای خرید از محصولات با ما تماس حاصل فرمایید .

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    محمد حسین پور 1400-01-21 پاسخ

    سلام ممنون از توضیحات جامعتون . من برای محیط کارم که کافه هستش از لامپ های ادیسونی استفاده کردم که خیلی نمای قشنگی به کافم میده و پیشنهاد میکنم افراد دیگم برای نمای قشنگ استفاده کنند .

      tavakol 1400-01-30 پاسخ

      سلام جناب حسین پور عزیز .
      خداروشکر که مطالب براتون مفید بوده جتی برای اطلاعات بیشتر هم میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید .
      https://aghaybargh.ir/product-category/%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c/%d9%84%d8%a7%d9%85%d9%be-%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c/