ساخت لامپ ال ای دی | آشنایی با لامپ LED

ساخت لامپ ال ای دی

آموزش ساخت لامپ ال ای دی

لامپ های ال ای دی از جمله لامپ هایی هستند که با استفاده از دیود به محیط روشنی می بخشند. روش های مختلفی برای ساخت لامپ ال ای دی وجود دارد. یکی از روش های ساده قرار دادن لامپ LED در یک محفظه به همراه پایه الومینیومی است. این روش هزینه کمی نیاز دارد و به سادگی می توانید از آن بهره مند شوید. اگر تمامی مراحل را درست انجام دهید. لامپ ال ای دی مناسبی خواهید داشت.

ابزار های مورد نیاز برای ساخت لامپ LED

ابزار های مورد نیاز شامل لامپ ال ای دی سوخته، چسب، سیم لحیم و هویه و پانج یا چاقو و مقاومت و لامپ ال ای دی کوچک است.

با کمک پیچ گوشتی مواد داخل لامپ را خالی کنید. پس از خالی کردنن پایه لامپ هالوژن را از قاب جدا کنید.

یک ورق آلومینومی تهیه نموده و آن را درست اندازه دهانه قاب لامپ هالوژن برش زنید. با کمک چاقو یا پانچ سوراخ هایی روی آن ایجاد کنید. و سعی کنید آسیبی نبیند.

برای لامپ یک مدار مناسب تهیه کنید و اتصالات آن بر قرار شود. می توانید به صورت موازی لامپ ها را به هم متصل نمایید.

در این مرحله می توانید پایه ای درست کنید و صفحه آلومینیومی را روی آن قرار دهید. سپس لامپ های ال ای دی را با کمی چسب در جای خود قرار دهید. برای لحیم کاری پایه های کاتد در کنار آند قرار می گیرد.

در این مرحله بررسی می کنیم که تمامی رشته های مدار به خوبی نصب شده باشند و سپس مقاومت ها را بر اساس میزان اهم به صورت عمودی در مدار متصل می کنیم.

رشته های مقاومت را خم کرده و به یکدیگر متصل می شود. با استفاده از یک رشته ضخیم پایه مثبت را ایجاد می کنم و پایه منفی را هم با سیم لحیم می کنیم.

در این مرحله لامپ را در قاب خود قرار می دهیم و با استفاده از چسب دوقلو به یکدیگر متصل می کنیم.

در نهایت مدار را آزمایش می کنیم که لامپ ها به خوبی کار می کنند یا خیر.

ویژگی لامپ ال ای دی و لامپ ادیسونی

هر یک از لامپ های ال ای دی و لامپ ادیسونی دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند و برای کار های تزئیناتی و روشنایی استفاده می شود.

از ویژگی لامپ ال ای دی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از جمله ویژگی های لامپ ادیسونی (edison lamp)  می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تفاوت لامپ ال ای دی با لامپ ادیسونی

اگر واقعاً از ظاهر این لامپ ها لذت ببرید اما چراغ هایی با ماندگاری بیشتر بخواهید چه می کنید؟

سعی کنید لامپ های رشته ای LED را امتحان کنید. لامپ های رشته ای LED از اجزای زیبایی-سنتی نورهای رشته ای پرنعمت و استاندارد مانند مدارهای محافظ شیشه ای شکل و سنتی استفاده می کنند.

با این حال ، ساطع کننده های LED درون لامپ ها مدت زمان طولانی تری نسبت به رشته های رشته ای شکننده دوام می آورند.

با استفاده از این چراغ ها شما همچنان جلوه پرنعمت لامپ های ادیسون را می گیرید ، اما به جای اینکه فقط حدود 1000 لومن ساعت داشته باشید ، لامپ های رشته ای LED تقریباً 15000 ساعت عمر دارند.

با این حال ، این بسیار کمتر از متوسط ​​عمر لومن لامپهای LED معمولی است که به طور متوسط ​​حدود 50،000 ساعت طول می کشد. این مربوط به نوع LED های مورد استفاده در لامپ های رشته ای همراه با شکنندگی و امکان گرم شدن بیش از حد است.

در حالی که لامپ های رشته ای LED دارای وات کمتری هستند ، شما هنوز هم باید لومن ها را بررسی کنید. با لامپ های رشته ای LED ، دمای رنگ یکسانی دریافت می کنید ، بنابراین این اثر با لامپ های سنتی یکسان است با این حال ، شما نگران نخ نخواهید بود که یک رشته شکننده یا هزینه بالای انرژی داشته باشید.

این نور گرمتر در شیشه های الهام گرفته از پرزرق و برق ، درخشندگی ملایم تری را ایجاد می کند ، شبیه به تابش های رشته های استاندارد.

لامپ ادیسونی باعث ایجاد  نور  خیره کننده محیط و سبک خلاقانه برای هر دکوراسیون مدرن می شود. لامپ ادیسونی دارای حباب کوچک است و روشنایی کافی برای محیط ایجاد می کند.

فروشگاه اینترنتی آقای برق عرضه کننده انواع روشنایی  با کیفیت و قیمت مناسب می باشد . برای خرید از محصولات با ما تماس حاصل فرمایید .

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*